This blog is made for Online Journalism (JJS3313) subject under Sir Mohd Khalil Sreedaran Abdullah. Your support is highly appreciated. Thank you and happy reading!

AYUH TRAVEL SAMBIL MCO!

Hampir 2 bulan operasi Movement Control Order (MCO) telah dijalankan di seluruh Malaysia dan kebanyakkan netizen sudah mulai bosan berada di rumah dan kami ada alternatif yang lain untuk menyeronokkan. Usah khuatir dengan kebosanan melanda, kini anda juga boleh menghilangkan kebosanan anda dengan Bergerak Maya.



Teknologi adalah hadiah dan pencipta yang mahir teknologi telah mengadakan lawatan maya yang menyeronokkan untuk diakses oleh orang ramai. Berseronoklah kamu semua dengan Bergerak Maya ini. Anda hanya perlukan telefon pintar atau komputer riba dan sambungan internet yang stabil. Selesakan diri dan sediakan snek dan lihat senarai yang kami sediakan untuk kamu semua!





The National Aquarium, Baltimore


Akuarium besar ini disenaraikan sebagai salah satu daripada tiga akuarium teratas di negara ini dan merupakan rumah bagi lebih daripada 20,000 spesies. Nampaknya tidak ada batasan untuk makhluk cantik yang mereka ada di sini - fikirkan ikan unicornfish, belut serigala, hiu zebra, dan sebilangan besar ubur-ubur, seperti yang belum pernah kita dengar sebelumnya. Selain itu, koleksi tumbuhan dan haiwan yang pelbagai membantu memastikan anda tidak kehabisan perkara! Dalam lawatan maya, anda mendapat peluang untuk mengunjungi semua peringkat akuarium, termasuk bahagian seperti Shark Alley, Sungai Amazon, dan Jellies. Ingatlah untuk memilih rahang anda dari lantai semasa anda pergi.




Walt Disney World, Florida


Kompleks hiburan terkenal di dunia ini terdiri daripada empat taman tema - Magic Kingdom, Epcot, Disney's Hollywood Studios, dan Disney's Animal Kingdom, serta dua taman air, 27 hotel resort bertema, sembilan hotel bukan Disney, beberapa lapangan golf, resort berkhemah, dan tempat hiburan lain, termasuk pusat membeli-belah luar, Disney Springs. Dengan menggunakan Street View Trekker, Google telah membuat citra 360 darjah taman-taman, yang menawarkan tampilan mendalam ke Walt Disney World. Dengan jumlah masa lapang yang ada, mengapa tidak meluangkan masa ini untuk merancang perjalanan anda ketika ini sudah selesai? Ini akan menjadi kaedah yang baik untuk membantu anda memanfaatkan sepenuhnya perjalanan anda di sana!





Uffizi Gallery, Firenze


Direka pada tahun 1560 oleh Giorgio Vasari, muzium seni terkemuka ini pertama kali dibuat untuk menyimpan Granducal Magistratures of Tuscany. Akhirnya, tingkat atas menjadi pameran peribadi untuk menempatkan arca kuno, karya seni dan artifak yang dikumpulkan oleh House of Medici. Kemudian, pada tahun 1769, ia dibuka untuk umum. Bangunannya secara keseluruhan mempunyai seni bina gaya Mannerist, lorong tertutup monumental, dan sebuah pintu gerbang yang diapit oleh dua tiang. Kedengarannya hebat, bukan? Dalam lawatan maya, anda dapat mengagumi koleksi dari zaman Baroque dan Renaissance Itali, antara lain. Terdapat juga pameran dalam talian dengan gambar berkualiti tinggi dan penjelasan terperinci untuk membantu anda benar-benar menghargai karya yang dibuat!





National Palace Museum, Taipei


Beranda hampir 70,000 artifak dan karya seni kekaisaran China kuno, muzium bertaraf dunia ini adalah salah satu yang terbesar di dunia. Muzium moden dibina dalam gaya istana Cina Utara, dan menyaksikan banyak naik turun sepanjang zaman sebelum akhirnya dibuka untuk umum pada tahun 1965. Dalam lawatan maya itu, pengunjung dapat menjelajahi ke-4 tingkat bangunan megah ini, termasuk bilik yang mempamerkan perabot Ch'ing, karya gangsa, dan koleksi seramik. Pendidikan dan memukau, semuanya dalam satu.




Machu Pichu, The Lost City of Incast, Peru


Terletak tinggi di lereng Andes, laman arkeologi yang menakjubkan ini menarik banyak pengunjung. Penjelajah Hiram Bingham III sengaja menemui Machu Picchu pada tahun 1911 ketika mencari kota lain yang bernama Vilcabamba. Dia cuba berpendapat bahawa keduanya sama, tetapi terbukti salah setelah kematiannya. Diiringi oleh pemandu pelancong maya, anda dapat menikmati pemandangan panorama Empayar Inca sambil mengagumi bangunan-bangunan cemerlang yang dibina tanpa mortar (terkesiap). Naik jalan masuk ke tengah Machu Picchu dan lihat pemandangan indah dari atas.



Klik link link yang telah disertakan dan selamat berseronok! 

Comments

Popular posts from this blog

CANNY ONG

The Story of Janet Cooke

Petua Membuka Semula Pejabat Anda dengan Selamat