This blog is made for Online Journalism (JJS3313) subject under Sir Mohd Khalil Sreedaran Abdullah. Your support is highly appreciated. Thank you and happy reading!

Cari Berkat Di Tengah Kegelapan - YDPA


Yang di-Pertuan Agong, Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah, telah menggesa umat Islam agar tidak kecewa dan sedih kerana tidak dapat merayakan Aidilfitri tahun ini tetapi mengambil kesempatan untuk mencari keberkatan di tengah-tengah kesuraman dari Covid-19 global yang sedang berlangsung krisis.
Walaupun harus menunaikan Ramadan dan menyambut Syawal dengan pelbagai panduan dan batasan baru, dia mengatakan bahawa umat Islam harus tetap bersyukur dan gembira kerana mereka masih dikurniakan kesihatan yang baik dan peluang untuk bersama keluarga tersayang pada hari pertama Syawal.

Dalam perutusan Aidilfitri melalui televisyen, Raja mengatakan bahawa rakyat Malaysia secara keseluruhan harus bersyukur dan bangga kerana dapat menunjukkan tahap disiplin diri dan ketahanan serta kesabaran yang sangat tinggi dalam menangani perintah kawalan pergerakan, yang telah berlaku selama hampir dua bulan sekarang.

Dalam pesannya, beliau juga meminta seluruh rakyat Malaysia untuk menghargai jasa, komitmen, keberanian, dan pengorbanan yang diberikan oleh barisan depan negara yang telah mengabdikan usaha mereka untuk membendung penyebaran jangkitan Covid-19.

Sumber: Bernama



Advertisement

Comments

  1. Sangat setuju dengan apa yang diperkatakan YDPA, daulat tuanku!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daulat Tuanku, selalu beri kata2 motivasi di saat kesusahan ni. Bagus, respect sangat.

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

CANNY ONG

The Story of Janet Cooke

Petua Membuka Semula Pejabat Anda dengan Selamat