This blog is made for Online Journalism (JJS3313) subject under Sir Mohd Khalil Sreedaran Abdullah. Your support is highly appreciated. Thank you and happy reading!

Covid 19: Adakah Lebih Selamat Mengunjungi Kedai Kopi atau Gimnasium?


Oleh: Nur 'Inayah

Rakyat hari ini diingatkan akan tanggungjawab bersama mereka dalam membantu memutuskan rantai jangkitan Covid-19 semasa fasa perintah kawalan pergerakan bersyarat (CMCO) ketika ini untuk memastikan negara ini bebas dari wabak.

Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, fasa PKP bersyarat semasa memerlukan lebih banyak usaha dari semua rakyat Malaysia kerana disiplin diri sangat penting untuk memastikan kejayaan usaha yang dilakukan sejak beberapa minggu terakhir untuk memutuskan rantai jangkitan virus tidak sia-sia.

"Sehingga didapati vaksin yang berkesan untuk memerangi wabak ini, kita perlu meningkatkan disiplin diri untuk melawan Covid-19.

"Saya ingin meminta seluruh rakyat Malaysia untuk mematuhi prosedur operasi standard (SOP) atau peraturan yang ditetapkan. Jangan menjalankan aktiviti yang terdapat dalam senarai aktiviti dan sektor yang tidak dibenarkan beroperasi dalam tempoh PKPB.

Pemerintah telah memperpanjang PKP bersyarat selama empat minggu lagi, iaitu sehingga 9 Jun atas nasihat Kementerian Kesihatan dan Majlis Keselamatan Nasional kerana usaha memerangi Covid-19 belum berhasil sepenuhnya.

Sumber: Bernama


Advertisement

Comments

  1. Replies
    1. Until the vaccine has been found, it is best to just stay at home..

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

CANNY ONG

The Story of Janet Cooke

Petua Membuka Semula Pejabat Anda dengan Selamat