This blog is made for Online Journalism (JJS3313) subject under Sir Mohd Khalil Sreedaran Abdullah. Your support is highly appreciated. Thank you and happy reading!

New Cafe & Restaurant in KL this July

Perniagaan kembali masuk, perniagaan sekarang. Pada bulan Julai ini, kami meraikan kebebasan terhad kami dengan mengunjungi beberapa kedai makan baru yang mungkin anda terlepas. Sebilangan restoran ini adalah restoran yang tidak bernasib baik yang dibuka pada awal bulan Mac, tepat sebelum Perintah Kawalan Pergerakan (MCO) dimulakan. Syukurlah, mereka masih lagi untuk meneruskan operasi mereka dan kami tidak sabar untuk melindungi mereka.

Apa yang ada untuk senarai di bawah? Kami mempunyai kafe yang boleh anda nikmati, tempat makan yang menawarkan makanan yang selesa, dan juga tempat menarik yang dibuka oleh dua orang yang memotong gigi di Restaurant André dan Waku Ghin di Singapura (peringatan spoiler: restoran itu adalah Atelier Binchotan di Taman Desa).

Oleh itu, siapkan selera anda dan mulailah meneroka tempat baru ini. Senarai lengkap ada di bawah.



Elemen Segar

Element Fresh baru-baru ini dibuka di Pavilion KL dan berasal dari Shanghai. Mula-mula beroperasi sebagai kafe yang berpusat di gimnasium di China, tetapi pos pertamanya di Malaysia memberi tumpuan kepada makanan berkhasiat dan sihat yang dibuat dengan bahan-bahan segar. Di sini anda akan dapati persembahan Barat yang lezat dengan iringan yang sihat (salad tidak akan membosankan di sini) dalam persekitaran yang elegan.




CLV Cafe Puchong

Mencari tempat untuk bersantai dengan kopi, makanan, dan pencuci mulut di Puchong? C’est La Vie (CLV) Cafe Puchong sangat sesuai untuknya. Cubalah Dutch Baby khas kafe, hidangan yang merupakan gabungan pastri puff dan sarapan telur, cendawan, daging, dan banyak lagi. Kafe ini juga mesra haiwan kesayangan, jadi jangan ragu untuk membawa anak-anak bulu anda berkeliaran.




Tgt In Life

Kafe lain yang patut ditambah ke senarai cafe-hop anda adalah Tgt In Life, tempat yang cukup baru di Tropicana Avenue. Kafe menyajikan kopi yang sangat baik menggunakan kacang dari roastery tempatan The Roast Things, dan pilihan wafel di menu pasti akan menjinakkan keinginan yang manis. Ini adalah tempat yang bagus untuk bersantai sambil minum kopi, menyaksikan dunia berlalu.



Comments

Popular posts from this blog

CANNY ONG

The Story of Janet Cooke

Petua Membuka Semula Pejabat Anda dengan Selamat