This blog is made for Online Journalism (JJS3313) subject under Sir Mohd Khalil Sreedaran Abdullah. Your support is highly appreciated. Thank you and happy reading!

Pelajar meninggal dunia pada hari pertama sekolah.





 Kuala Lumpur: Seorang pelajar tingkatan tiga dari sebuah sekolah di Bandar Tun Razak di sini meninggal dunia beberapa saat sebelum menyambung semula hari pertama sesi persekolahan hari ini.
Dalam kejadian itu, mangsa sedang mendengar taklimat oleh seorang guru mengenai Prosedur Operasi Standard (SOP) untuk sekolah, ketika pelajar itu tiba-tiba kehilangan kesedaran.

Ibu mangsa yang ingin dikenali sebagai Nora, 51, berkata, dia terakhir bercakap dengan anaknya pada pukul 7 pagi sebelum mangsa pergi ke sekolah.

"Anak saya berjalan ke sekolah dengan beberapa rakan kerana sekolah itu tidak jauh dari rumah kami "Kira-kira jam 7.50 pagi, saya menerima panggilan daripada seorang guru dari sekolah yang memberitahu bahawa anak saya sudah pingsan. Saya segera keluar," katanya.

Mangsa dikejarkan ke Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) dengan ambulans dan disahkan meninggal dunia sejurus tiba di hospital. Nora berkata anaknya, anak bongsu dari empat adik-beradik, tidak mempunyai masalah kesihatan sebelumnya dalam keadaan sihat.

"Anak saya tidak mempunyai masalah kesihatan yang mendasari dan berada dalam keadaan sihat. Sejujurnya saya tidak tahu apa yang berlaku. Saya sedang menunggu keputusan bedah siasat oleh pihak hospital," katanya.

Difahamkan, keluarga mangsa sedang menunggu keputusan ujian Covid-19 sebelum permulaan bedah siasat.

Sementara itu, Ketua Polis Cheras Asisten Komisioner Mohamed Mokhsein Mohamed Zon ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu.

"Kami sedang menunggu hasil bedah siasat oleh HUKM untuk memastikan punca kematian, sebelum mengambil tindakan selanjutnya," katanya.





Comments

Popular posts from this blog

CANNY ONG

A magical dot over in the corner.

The Story of Janet Cooke