This blog is made for Online Journalism (JJS3313) subject under Sir Mohd Khalil Sreedaran Abdullah. Your support is highly appreciated. Thank you and happy reading!

Pelakon 'Glee' Naya Rivera mengumpulkan cukup tenaga untuk menyelamatkan anaknya tetapi tidak cukup untuk menyelamatkan dirinya.



Naya Rivera menggunakan kekuatan yang terakhir untuk menyelamatkan anaknya yang berusia 4 tahun sebelum dia meninggal dunia, kata Sheriff County Ventura Bill Ayub pada Isnin.

"Dia mengumpulkan cukup tenaga untuk membawa anaknya kembali ke kapal, tetapi tidak cukup untuk menyelamatkan dirinya," kata Ayub.

Mayat yang ditemui Isnin pagi di Lake Piru telah dikenal pasti sebagai bekas pelakon "Glee", kata Pejabat Sheriff Ventura County semasa sidang akhbar.

Rivera dan anaknya menyewa kapal ponton di Tasik Piru pada hari Rabu. Kanak-kanak itu memberitahu penyelamat bahawa dia dan ibunya telah pergi ke air untuk berenang, tetapi dia tidak kembali menaiki kapal. Dia memberitahu penyiasat dia kemudian menoleh ke belakang dan melihatnya hilang di bawah permukaan air, kata Ayub.

Anaknya ditemui tertidur di kapal ponton sewa setelah terlambat untuk pulang. Satu jaket keselamatan ditemui di atas kapal dan budak lelaki itu memakai yang lain. Rivera, 33, dianggap mati selepas dia hilang pada hari Rabu.

(Bot yang dinaiki Naya Rivera sebelum ditemui mati)

Mayatnya ditemui terapung di kawasan timur laut tasik di mana airnya sedalam 35 hingga 60 kaki pada hari Isnin, setelah pencarian selama enam hari. Ayub mengatakan penyiasat "yakin" mayat yang ditemui adalah Rivera, tetapi mayat itu masih dibawa ke Pejabat Koroner County Ventura, di mana mayat itu akan dikenal pasti melalui rekod pergigian. 

Ayub mengatakan bahawa jabatan sheriff telah "berhubungan langsung" dengan keluarga Rivera. "Keluarganya selalu berada di tasik setiap hari dengan harapan dan berkomunikasi dengan penyiasat kami," kata Ayub.

Pelakon ini terkenal dengan peranannya sebagai Santana Lopez dalam rancangan Fox "Glee," yang dengan cepat mendapat pujian kritikal setelah memulakan debutnya pada tahun 2009. Dia muncul di hampir setiap episod drama komedi-muzikal yang disayangi, yang berakhir pada tahun 2015.



Comments

Popular posts from this blog

CANNY ONG

A magical dot over in the corner.

The Story of Janet Cooke